FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist  Chat Chat  UsergroupsUsergroups  CalendarCalendar RegisterRegister   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Fake News PropOrNot propaganda smears non MSM news/Russia

 
Post new topic   Reply to topic    9/11, 7/7 & the War on Freedom Forum Index -> The Bigger Picture
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Fri Dec 16, 2016 11:09 pm    Post subject: Fake News PropOrNot propaganda smears non MSM news/Russia Reply with quote

Koch Bros. & PropOrNot: Feud Explodes Through the Pages of History
http://www.zerohedge.com/news/2016-12-12/koch-bros-propornot-feud-expl odes-through-pages-history
TDB's picture - by TDB Dec 12, 2016 3:26 PM
Via The Daily Bell
The Martens find PropOrNot background ties to the billionaire Koch brothers, to the Lynde and Harry Bradley Foundation, to the Sarah Scaife Foundation (the Mellon fortune), ExxonMobil, US Senators Chris Murphy and Rob Portman, who tie into Citigroup and Goldman Sachs, “two Wall Street behemoths that would very much like to pivot the national debate to anything other than Wall Street power and corruption.” –Paul Craig Roberts
The recent naming of 200 websites and writers by PropOrNot as agents of Russian disinformation can only be fully appreciated as an explosion ripping through the pages of history and revealing a millennia-old struggle between freedom and repression.

The Koch Brothers and Scaife exercise considerable control over the “moderate” libertarian media including the famous Cato Institute think tank and the leading libertarian magazine Reason.

Meanwhile, the more vigorous and successful (in the 21st century) faction of libertarianism has been anarcho-capitalism, championed notably in modern times by Lew Rockwell and his mentor Murray Rothbard, an important student of the great Ludwig von Mises himself.

Mises’s writings further established the problems of state control by analyzing them through the lens of human action, marginal utility and business cycles. These are explosive insights that are once again under formal attack in some quarters even though the marginal utility, especially, is accepted throughout modern economics. (You can see recent articles of ours here and here.)

Rothbard in fact helped found the Cato Institute before leaving after a fight with the Koch Brothers over ideology and direction. Rothbard and Rockwell then founded the Mises Institute. Lew Rockwell went on to found LewRockwell.com, the eponymous and successful libertarian web-publication.

It never made sense that LewRockwell.com was listed on the PropOrNot website as a disseminator of Russian propaganda (not that any of it makes sense). But if the Koch Brothers and Scaife (through his foundation) are behind PropOrNot it all becomes a lot clearer. At least partially, this would seem to be a furtherance of the Koch vs. Rothbard feud. Congressman Ron Paul, a good friend of Rothbard’s was listed as well.

One way or another many of the often important and passionate websites on the PropOrNot list are grounded (whether they know it or not – or even would admit it) in the Austrian, free-market vision so eloquently (and often voluminously) documented by Mises in such great works as Human Action.

Mises’s books have had such an impact – once the Internet came along and they censorship ceased to be effective – because his codification of human action and business cycles rehearse the age-old confrontation between freedom and tyranny and even, in its largest application, good and evil.

The PropOrNot list is therefore history’s reverberation, an echo of these larger confrontations. It is so very shocking because it confronts us once again with humanity’s larger struggle.

Meanwhile, there are other issues to consider that are slightly more mundane however. Again, both Roberts (above) and the Martens believe the Kochs and Scaife are behind PropOrNot, especially based on PropOrNot’s recommendations and the language used in some of PropOrNot’s statements – among other reasons. If this is so, then both Cato and Reason (the magazine and Foundation) are in some sense participative in the libel of some 200 websites and a former almost-successful presidential candidate Ron Paul.

If this is true, shouldn’t Cato and Reason make every effort to find out the truth? If it is true, shouldn’t they then disassociate themselves from Koch and Scaife and refuse further funding? Prominent libertarian and free-market scholars sitting on the boards or trustee organizations of these groups should also try to find out what’s going on and speak out on the subject.

We’ve mentioned Rand Paul in particular, see here. As a Senator whose father has been directly attacked by PropOrNot, shouldn’t he do what he can to find out who’s behind PropOrNot and if it really is the Kochs and the Scaife Foundation? The silence seems well … “deafening,” yet the issues could not be more important. They are as old as time and as integral to humanity as history itself.

These are important days – see here, the Internet Reformation. The Gutenberg press ushered in convulsive changes that echoed for some 500 years. Books circulated to the general public changed society and then culture. The process helped expand the Renaissance and eventually created the US republic and its “united States.”

The elites of the day were powerless to combat the tumult (though they did try to co-opt certain parts of the press’s impact). Additionally, various elements of freedom were lost as society became more centralized after the so-called Dark Ages. But science was to a degree re-established, along with philosophy and the arts.

Conclusion: The changes wrought by the Internet have hardly begun to be felt. They cannot be stopped without stopping human history. If the Kochs and Scaife are really involved in trying to stop what’s occurring, it’s very sad. And those with any involvement in it, even tangentially, should not be silent. If the Scaife Foundation and the Kochs are not involved, they should speak up and help us understand what's going on.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/


Last edited by TonyGosling on Mon Mar 06, 2017 2:03 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England


_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
PostPosted: Sun Dec 18, 2016 1:41 am    Post subject: Reply with quote

Here's the 'bad guys' folks!
Enjoy Smile


4thmedia.orgnewswithviews.com
4threvolutionarywar.wordpress.comnowthe endbegins.com
abeldanger.netnsnbc.me
activistpost.comoff-guardian.org
ahtribune.comoftwominds.com
allnewspipeline.comoilgeopolitics.net
amer icanlookout.comopednews.com
americasfreedomfighters.comorientalreview. org
amren.compatriotrising.com
amtvmedia.compaulcraigroberts.org
ancie nt-code.complatosguns.com
anonews.copravda.ru
anonhq.compravdareport.c om
antiwar.comprepperwebsite.com
asia-pacificresearch.compresstv.com
a ssassinationscience.comprisonplanet.com
baltimoregazette.comrbth.com
b arenakedislam.comreadynutrition.com
beforeitsnews.comredflagnews.com
b ignuggetnews.comregated.com
bioprepper.comrense.com
blackagendareport. comrighton.com
blacklistednews.comrinf.com
christianfightback.comronpa ulinstitute.org
collective-evolution.comrt.com
conservativedailypost.c omrumormillnews.com
consortiumnews.comruptly.tv
corbettreport.comrussi a-insider.com
cosmicscientist.comsana.sy
countercurrents.orgsentinelbl og.com
counterinformation.wordpress.comsgtreport.com
dailyoccupation.c omshiftfrequency.com
dailystormer.comshtfplan.com
darkmoon.mesilentmaj oritypatriots.com
darkpolitricks.comsilverdoctors.com
davidstockmansco ntracorner.comsott.net
dcclothesline.comsouthfront.org
dcleaks.comsput niknews.com
defenddemocracy.pressstormcloudsgathering.com
dennismichae llynch.comstrategic-culture.org
disclose.tvsuperstation95.com
disclosu remedia.netsurvivopedia.com
drudgereport.comthe-newspapers.com
educate -yourself.orgtheantimedia.org
educateinspirechange.orgthecommonsensesh ow.com
endingthefed.comthedailybell.com
endoftheamericandream.comtheda ilysheeple.com
endtime.comtheduran.com
eutimes.nettheearthchild.co.za
eutopia.buzztheeconomiccollapseblog.com
ewao.comtheeventchronicle.com
eyeopening.infothefederalistpapers.org
fellowshipoftheminds.comthefree thoughtproject.com
filmsforaction.orgthemindunleashed.org
floridasunpo st.comthenewsdoctors.com
foreignpolicyjournal.comtherebel.media
fourwi nds10.nettherussophile.org
freedomoutpost.comthesaker.is
gaia.comthesl euthjournal.com
galacticconnection.comthetruenews.info
gangstergovernm ent.comthetruthseeker.co.uk
gatesofvienna.nettheunhivedmind.com
geopol monitor.comthirdworldtraveler.com
globalresearch.catoprightnews.com
go dlikeproductions.comtrueactivist.com
govtslaves.infotrunews.com
greanv illepost.comtruth-out.org
guccifer2.wordpress.comtruthandaction.org
ha ngthebankers.comtruthdig.com
healthnutnews.comtruthfeed.com
henrymakow .comtruthkings.com
heresyblog.netufoholic.com
humansarefree.comundergr oundworldnews.com
ihavethetruth.comunz.com
in5d.comusanewshome.com
inf ormationclearinghouse.infousapoliticsnow.com
infowars.comusasupreme.co m
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Sun Dec 18, 2016 1:47 am    Post subject: Reply with quote

The Anonymous Blacklist Promoted by the Washington Post Has Apparent Ties to Ukrainian Fascism and CIA Spying
Digging deeper into the PropOrNot controversy.
By Mark Ames / AlterNet December 7, 2016
http://www.alternet.org/media/anonymous-blacklist-promoted-washington- post-has-shocking-roots-ukrainian-fascism-eugenics-and

Last month, the Washington Post gave a glowing front-page boost to an anonymous online blacklist of hundreds of American websites, from marginal conspiracy sites to flagship libertarian and progressive publications. As Max Blumenthal reported for AlterNet, the anonymous website argued that all of them should be investigated by the federal government and potentially prosecuted under the Espionage Act as Russian spies, for wittingly or unwittingly spreading Russian propaganda.

My own satirical newspaper was raided and closed down by the Kremlin in 2008, on charges of “extremism”—akin to terrorism—which I took seriously enough to leave for home for good. What the Washington Post did in boosting an anonymous blacklist of American journalists accused of criminal treason is one of the sleaziest, and most disturbing (in a very familiar Kremlin way) things I’ve seen in this country since I fled for home. The WaPo is essentially an arm of the American deep state; its owner, Jeff Bezos, is one of the three richest Americans, worth $67 billion, and his cash cow, Amazon, is a major contractor with the Central Intelligence Agency. In other words, this is as close to an official US government blacklist of journalists as we’ve seen—a dark ominous warning before they take the next steps.

It’s now been a few days, and the shock and disgust is turning to questions about how to fight back—and who we should be fighting against. Who were the Washington Post’s sources for their journalism blacklist?

Smearing a progressive journalism icon

The WaPo smear was authored by tech reporter Craig Timberg, a former national security editor who displayed embarrassing deference to the head of the world’s largest private surveillance operation, billionaire Eric Schmidt—in contrast to his treatment of his journalism colleagues. There’s little in Timberg’s history to suggest he’d lead one of the ugliest public smears of his colleagues in decades. Timberg’s father, a successful mainstream journalist who recently died, wrote hagiographies on his Naval Academy comrades including John McCain, the Senate’s leading Russophobic hawk, and three Iran-Contra conspirators—Oliver North, John Poindexter, and Robert McFarlane, whose crimes Timberg blames on their love of country and sacrifices in Vietnam.

WaPo’s key source was an anonymous online group calling itself PropOrNot (i.e., “Propaganda Or Not”). It was here that the blacklist of American journalists allegedly working with the Kremlin was posted. The Washington Post cited PropOrNot as a credible source, and granted them the right to anonymously accuse major American news outlets of treason, recommending that the government investigate and prosecute them under the Espionage Act for spreading Russian propaganda.

Featured alongside those anonymously accused of treason by PropOrNot, among a long list of marginal conspiracy sites and major news hubs, is Truthdig. This news and opinion site was co-founded by Zuade Kaufman and the veteran journalist Robert Scheer, who is a professor of USC’s Annenberg School for Communication and Journalism and former columnist for the LA Times. It would not be the first time Scheer has come under attack from dark forces. In the mid-late 1960s, Scheer made his fame as editor and reporter for Ramparts, the fearless investigative magazine that changed American journalism. One of the biggest bombshell stories that Scheer’s magazine exposed was the CIA’s covert funding of the National Student Association, then America’s largest college student organization, which had chapters on 400 campuses and a major presence internationally.

The CIA was not pleased with Scheer’s magazine’s work, and shortly afterwards launched a top-secret and illegal domestic spying campaign against Scheer and Ramparts, believing that they must be a Russian Communist front. A secret team of CIA operatives—kept secret even from the rest of Langley, the operation was so blatantly illegal—spied on Scheer and his Ramparts colleagues, dug through Ramparts’ funders lives and harassed some of them into ditching the magazine, but in all of that they couldn’t find a single piece of evidence linking Scheer’s magazine to Kremlin agents. This secret illegal CIA investigation into Scheer’s magazine expanded its domestic spying project, code-named MH-CHAOS, that grew into a monster targeting hundreds of thousands of Americans, only to be exposed by Seymour Hersh in late 1974, leading to the creation of the Church Committee hearings and calls by Congress for the abolition of the Central Intelligence Agency.

It’s one of the dark ugly ironies that 50 years later, Scheer has been anonymously accused of working for Russian spies, only this time the accusers have the full cooperation of the Washington Post’s front page.

PropOrNot’s Ukrainian fascist salute

Still the question lingers: Who is behind PropOrNot? Who are they? We may have to await the defamation lawsuits that are almost certainly coming from those smeared by the Post and by PropOrNot. Their description sounds like the “About” tab on any number of Washington front groups that journalists and researchers are used to coming across:

“PropOrNot is an independent team of concerned American citizens with a wide range of backgrounds and expertise, including professional experience in computer science, statistics, public policy, and national security affairs.”

The only specific clues given were an admission that at least one of its members with access to its Twitter handle is “Ukrainian-American”. They had given this away in a handful of early Ukrainian-language tweets, parroting Ukrainian ultranationalist slogans, before the group was known.

One PropOrNot tweet, dated November 17, invokes a 1940s Ukrainian fascist salute “Heroiam Slava!!” to cheer a news item on Ukrainian hackers fighting Russians. The phrase means “Glory to the heroes” and it was formally introduced by the fascist Organization of Ukrainian Nationalists (OUN) at their March-April 1941 congress in Nazi occupied Cracow, as they prepared to serve as Nazi auxiliaries in Operation Barbarossa. As historian Grzgorz Rossoliński-Liebe, author of the definitive biography on Ukraine’s wartime fascist leader and Nazi collaborator Stepan Bandera, explained:

“the OUN-B introduced another Ukrainian fascist salute at the Second Great Congress of the Ukrainian Nationalists in Cracow in March and April 1941. This was the most popular Ukrainian fascist salute and had to be performed according to the instructions of the OUN-B leadership by raising the right arm ‘slightly to the right, slightly above the peak of the head’ while calling ‘Glory to Ukraine!’ (Slava Ukraїni!) and responding ‘Glory to the Heroes!’ (Heroiam Slava!).”

Two months after formalizing this salute, Nazi forces allowed Bandera’s Ukrainian fascists to briefly take control of Lvov, at the time a predominantly Jewish and Polish city—whereupon the Ukrainian “patriots” murdered, tortured and raped thousands of Jews, in one of the most barbaric and bloodiest pogroms ever.

Since the 2014 Maidan Revolution brought Ukrainian neo-fascists back into the highest rungs of power, Ukraine’s Nazi collaborators and wartime fascists have been rehabilitated as heroes, with major highways and roads named after them, and public commemorations. The speaker of Ukraine’s parliament, Andriy Parubiy, founded Ukraine’s neo-Nazi “Social-National Party of Ukraine” and published a white supremacist manifesto, “View From the Right” featuring the parliament speaker in full neo-Nazi uniform in front of fascist flags with the Nazi Wolfsangel symbol. Ukraine’s powerful Interior Minister, Arsen Avakov, sponsors several ultranationalist and neo-Nazi militia groups like the Azov Battalion, and last month he helped appoint another neo-Nazi, Vadym Troyan, as head of Ukraine’s National Police. (Earlier this year, when Troyan was still police chief of the capital Kiev, he was widely accused of having ordered an illegal surveillance operation on investigative journalist Pavel Sheremet just before his assassination by car bomb.)

A Ukrainian intelligence service blacklist as PropOrNot’s model

Since coming to power in the 2014 Maidan Revolution, Ukraine’s US-backed regime has waged an increasingly surreal war on journalists who don’t toe the Ukrainian ultranationalist line, and against treacherous Kremlin propagandists, real and imagined. Two years ago, Ukraine established a “Ministry of Truth”. This year the war has gone from surreal paranoia to an increasingly deadly kind of “terror.”

One of the more frightening policies enacted by the current oligarch-nationalist regime in Kiev is an online blacklist of journalists accused of collaborating with pro-Russian “terrorists.” The website, “Myrotvorets” or “Peacemaker”—was set up by Ukrainian hackers working with state intelligence and police, all of which tend to share the same ultranationalist ideologies as Parubiy and the newly-appointed neo-Nazi chief of the National Police.

Condemned by the Committee to Protect Journalists and numerous news organizations in the West and in Ukraine, the online blacklist includes the names and personal private information on some 4,500 journalists, including several western journalists and Ukrainians working for western media. The website is designed to frighten and muzzle journalists from reporting anything but the pro-nationalist party line, and it has the backing of government officials, spies and police—including the SBU (Ukraine’s successor to the KGB), the powerful Interior Minister Avakov and his notorious far-right deputy, Anton Geraschenko.

Ukraine’s journalist blacklist website—operated by Ukrainian hackers working with state intelligence—led to a rash of death threats against the doxxed journalists, whose email addresses, phone numbers and other private information was posted anonymously to the website. Many of these threats came with the wartime Ukrainian fascist salute: “Slava Ukraini!” [Glory to Ukraine!] So when PropOrNot’s anonymous “researchers” reveal only their Ukrainian(s) identity, it’s hard not to think about the spy-linked hackers who posted the deadly “Myrotvorets” blacklist of “treasonous” journalists.

The DNC’s Ukrainian ultra-nationalist researcher cries treason

Because the PropOrNot blacklist of American journalist “traitors” is anonymous, and the Washington Post front-page article protects their anonymity, we can only speculate on their identity with what little information they’ve given us. And that little bit of information reveals only a Ukrainian ultranationalist thread—the salute, the same obsessively violent paranoia towards Russia, and towards journalists, who in the eyes of Ukrainian nationalists have always been dupes and stooges, if not outright collaborators, of Russian evil.

One of the key media sources who blamed the DNC hacks on Russia, ramping up fears of crypto-Putinist infiltration, is a Ukrainian-American lobbyist working for the DNC. She is Alexandra Chalupa—described as the head of the Democratic National Committee’s opposition research on Russia and on Trump, and founder and president of the Ukrainian lobby group “US United With Ukraine Coalition”, which lobbied hard to pass a 2014 bill increasing loans and military aid to Ukraine, imposing sanctions on Russians, and tightly aligning US and Ukraine geostrategic interests.

In October of this year, Yahoo News named Chalupa one of “16 People Who Shaped the 2016 Election” for her role in pinning the DNC leaks on Russian hackers, and for making the case that the Trump campaign was under Kremlin control. “As a Democratic Party consultant and proud Ukrainian-American, Alexandra Chalupa was outraged last spring when Donald Trump named Paul Manafort as his campaign manager,” the Yahoo profile began. “As she saw it, Manafort was a key figure in advancing Russian President Vladimir Putin’s agenda inside her ancestral homeland — and she was determined to expose it.”

Chalupa worked with veteran reporter Michael Isikoff of Yahoo News to publicize her opposition research on Trump, Russia and Paul Manafort, as well as her many Ukrainian sources. In one leaked DNC email earlier this year, Chalupa boasts to DNC Communications Director Luis Miranda that she brought Isikoff to a US-government sponsored Washington event featuring 68 Ukrainian journalists, where Chalupa was invited “to speak specifically about Paul Manafort.” In turn, Isikoff named her as the key inside source “proving” that the Russians were behind the hacks, and that Trump’s campaign was under the spell of Kremlin spies and sorcerers.

(In 2008, when I broke the story about the Manafort-Kremlin ties in The Nation with Ari Berman, I did not go on to to accuse him or John McCain, whose campaign was being run by Manafort’s partner, of being Manchurian Candidates under the spell of Vladimir Putin. Because they weren’t; instead, they were sleazy, corrupt, hypocritical politicians who followed money and power rather than principle. A media hack feeding frenzy turned Manafort from what he was—a sleazy scumbag—into a fantastical Kremlin mole, forcing Manafort to resign from the Trump campaign, thanks in part to kompromat material leaked by the Ukrainian SBU, successor to the KGB.)

Meanwhile, Chalupa’s Twitter feed went wild accusing Trump of treason—a crime that carries the death penalty. Along with well over 100 tweets hashtagged #TreasonousTrump Chalupa repeatedly asked powerful government officials and bodies like the Department of Justice to investigate Trump for the capital crime of treason. In the weeks since the election, Chalupa has repeatedly accused both the Trump campaign and Russia of rigging the elections, demanding further investigations. According to The Guardian, Chalupa recently sent a report to Congress proving Russian hacked into the vote count, hoping to initiate a Congressional investigation. In an interview with Gothamist, Chalupa described alleged Russian interference in the election result as “an act of war.”

To be clear, I am not arguing that Chalupa is behind PropOrNot. But it is important to provide context to the boasts by PropOrNot about its Ukrainian nationalist links—within the larger context of the Clinton campaign’s anti-Kremlin hysteria, which crossed the line into Cold War xenophobia time and time again, an anti-Russian xenophobia shared by Clinton’s Ukrainian nationalist allies. To me, it looks like a classic case of blowback: A hyper-nationalist group whose extremism happens to be useful to American geopolitical ambitions, and is therefore nurtured to create problems for our competitor. Indeed, the US has cultivated extreme Ukrainian nationalists as proxies for decades, since the Cold War began.

As investigative journalist Russ Bellant documented in his classic exposé, “Old Nazis, New Right,” Ukrainian Nazi collaborators were brought into the United States and weaponized for use against Russia during the Cold War, despite whatever role they may have played in the Holocaust and in the mass slaughter of Ukraine’s ethnic Poles. After spending so many years encouraging extreme Ukrainian nationalism, it’s no surprise that the whole policy is beginning to blow back.

WaPo’s other source: A loony, far-right eugenicist think tank

Besides PropOrNot, the Washington Post’s Craig Timberg relied on only one other source to demonstrate the influence of Russian propaganda: the Foreign Policy Research Institute (FPRI), whose “fellow” Clint Watts is cited by name, along with a report he co-authored, “Trolling for Trump: How Russia is Trying to Destroy Our Democracy.”

Somehow, in the pushback and outrage over the WaPo blacklist story, the FPRI has managed to fly under the radar. So much so that when Fortune’s Matthew Ingram correctly described the FPRI as “proponents of the Cold War” he was compelled to issue a clarification, changing the description to “a conservative think tank known for its hawkish stance on relations between the US and Russia.”

In fact, historically the Foreign Policy Research Institute has been one of the looniest (and spookiest) extreme-right think tanks since the early Cold War days, promoting “winnable” nuclear war, maximum confrontation with Russia, and attacking anti-colonialism as dangerously unworkable. One of the key brains behind the FPRI’s extreme-right Cold War views also happened to be a former Austrian fascist official who, upon emigrating to America, became one of this country’s leading proponents of racial eugenics and white supremacy.

The Foreign Policy Research Institute was founded by Robert Strausz-Hupé and set up on the University of Pennsylvania campus, with backing from the Vick’s chemical company, funder of numerous reactionary rightwing causes since the New Deal began. And, as the New York Times reported, the FPRI also was covertly funded by the CIA, a revelation that would lead to student protests and the FPRI removing itself from Penn’s campus in 1970.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Wed Jan 04, 2017 1:42 pm    Post subject: Fake News propaganda to smear non MSM news and Russia Reply with quote

Interesting to note Google Chrome 'Fake News' apps launched two days before 17th Nov 2016 Obama/Merkel 'Fake News' speech in Berlin.
So the president and the chancellor were doing PR for Google.


Download these Chrome extensions that flag fake news on your parents' computers
http://mashable.com/2016/11/16/fake-news-alert-chrome-extension/
BY EMMA HINCHLIFFE NOV 16, 2016
A week after the presidential election, the fight against fake news is finally ramping up.
A new browser extension will warn readers when they arrive at a website known to produce fake news or hoaxes. The pop-up or banner alerts readers that "the information on this site might be false or misleading."
The "Fake News Alert" Chrome extension, created by New York magazine journalist Brian Feldman, joins the B.S. Detector Chrome extension launched Tuesday that identifies hoax news articles on Facebook.

'Russian hackers' penetrate US power grid with 'outdated Ukrainian malware' [LOL!]
https://www.rt.com/usa/372347-russian-hackers-power-grid/
31 Dec 2016 | A Vermont utility sounded the alarm after finding malware code on a laptop that the FBI and DHS had touted as associated with Russian hackers. However, cybersecurity specialists say the code came from an outdated Ukrainian hacking tool. On Thursday, the FBI and DHS released a joint report on a hacking operation they called 'Grizzly Steppe'. They claimed the operation was linked to the Russian government, alleging that it had targeted "US persons and institutions, including from US political organizations." ...The US media [Grade 'A' sociopaths] reported the incident as if Russian hackers had penetrated America's electric grids, prompting some officials to call on the federal government to protect Americans from Russian President Vladimir Putin. [In actuality, it was the US that released the Stuxnet virus on Iran's nuclear reactors (an act of war) and possibly on TEPCO's Fukushima nuclear plant. --LRP]

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/


Last edited by TonyGosling on Sun Jan 22, 2017 11:56 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
outsider
Trustworthy Freedom Fighter
Trustworthy Freedom Fighter


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 5527
Location: East London

PostPosted: Sun Jan 15, 2017 11:33 pm    Post subject: Reply with quote

'BBC sets up team to debunk fake news':
https://www.theguardian.com/media/2017/jan/12/bbc-sets-up-team-to-debu nk-fake-news

'

The BBC is to assemble a team to fact check and debunk deliberately misleading and false stories masquerading as real news.

Amid growing concern among politicians and news organisations about the impact of false information online, news chief James Harding told staff on Thursday that the BBC would be “weighing in on the battle over lies, distortions and exaggerations”.

The plans will see the corporation’s Reality Check series become permanent, backed by a dedicated team targeting false stories or facts being shared widely on social media.

“The BBC can’t edit the internet, but we won’t stand aside either,” Harding said. “We will fact check the most popular outliers on Facebook, Instagram and other social media.
Sign up to the new-look Media Briefing: bigger, better, brighter
Read more

“We are working with Facebook, in particular, to see how we can be most effective. Where we see deliberately misleading stories masquerading as news, we’ll publish a Reality Check that says so.

“And we want Reality Check to be more than a public service, we want it to be hugely popular. We will aim to use styles and formats – online, on TV and on radio – that ensure the facts are more fascinating and grabby than the falsehoods.”

False information around big events such as the UK’s referendum on leaving the EU and the US election has been especially rife, with numerous instances of completely fabricated stories, many of which are created with the sole aim of generating advertising revenue from people viewing the stories.

Facebook has been singled out as the platform that has enabled false stories to spread most widely. Late last year the site unveiled plans to allow users to flag false stories, which would then be assessed with the help of third party fact checking organisations such as FullFact and Snopes in the US.
Advertisement

The BBC’s Reality Check team will focus on content that is clearly fabricated and attempting to mislead the public into thinking it has been produced by a reputable news organisation.

The decision to combat what has come to be called fake news comes at an especially sensitive time in the debate over the veracity of information online. Following reports concerning a document containing a number of serious and salacious allegations against Donald Trump, the US president-elect held a press conference in which he told a reporter from CNN “you are fake news”.

The new emphasis on tackling false information is part of the BBC’s attempt to do more “slow news”, using in-depth analysis and expertise in a bid to help the public understand an especially tumultuous period in the UK’s history.

The plans also include establishing an expertise network drawing on staff across the BBC, creating an “intelligence unit” within the World Service, which has received £290m to expand its reach into new languages, and putting more resources into data journalism.

Harding said the corporation had been inundated by news in 2016 because the world was “living in an age of instability”.

“Normal rules disrupted by low growth and high inequality; technological innovation spurring behavioural change and job insecurity; identity politics supplanting the old parties and fuelling narratives of exclusion.

“We also need to explain what’s driving the news. We need slow news, news with more depth – data, investigations, analysis, expertise – to help us explain the world we’re living in.”

I had to double-check it wasn't April 1st!

_________________
'And he (the devil) said to him: To thee will I give all this power, and the glory of them; for to me they are delivered, and to whom I will, I give them'. Luke IV 5-7.
Back to top
View user's profile Send private message
cogbias
Moderate Poster
Moderate Poster


Joined: 27 Apr 2016
Posts: 152

PostPosted: Mon Jan 16, 2017 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Also, The World Service has been handed £289million to counteract RT.
Back to top
View user's profile Send private message
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Sun Jan 22, 2017 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Diamonds in the cesspool: our directory of fake ‘fake news’
‘Fake news’ – Corporate/military propagandists & intelligence agencies’ assault on bloggers/social media
https://politicsthisweek.wordpress.com/fake-fake-news/

Fake fake news – a page dedicated to some of Martin Summers and Tony Gosling’s picks of the world’s best internet news sites and aggregators which, because they are showing up mainstream media (MSM) lies, are, as of US president Barack Obama’s visit to Germany on Thursday 17th November 2016, denounced by the mainstream London and Washington media. A common thread running between these ‘fake news’ sites is many don’t accept the official account of Al Qaeda/Bin Laden being behind the 2001, 9/11 attacks on New York and Washington.

Two types of lists of ‘fake news’ are being published, some list only commercial disinformation and sensationalist websites but most deliberately mix up the world’s most reliable sources of internet news with the deliberate disinformation sites in an attempt to ‘contaminate’, or reduce traffic to the legitimate sites and awareness of the issues they raise. An attemp to discredit critiques of EU/US corporate propaganda. All disinfo sites also include some genuine stories, usually reproduced from legitimate sources.

‘Fake news’ sites denounced and listed by:

Melissa Zimdars – an assistant professor of communication at Merrimack College in Massachusetts – False, Misleading, Clickbait-y, and Satirical “News” Sources

Anonymous – An ‘independent team of concerned American citizens with a wide range of backgrounds and expertise’ – Prop Or Not – Is It Propaganda Or Not?

The Daily Dot – Here are all the ‘fake news’ sites to watch out for on Facebook, by Andrew Couts

Diamonds in the cesspool:

Global Research – Michel Chossudovsky – www.GlobalResearch.ca

1000 times better than corporate owned Wikipedia – Wikispooks – Robin Upton – www.WikiSpooks.com

Zero Hedge – www.ZeroHedge.com

Intelligence Hub – www.IntelliHub.com

The Duran – www.TheDuran.com

Information Clearing House – recommended by ex-Bristol MP Tony Benn – www.InformationClearingHouse.info


Former UN military analyst – The Saker – www.TheSaker.is

Blacklisted News – www.BlacklistedNews.com

Consortium News – www.ConsortiumNews.com

21st Century Wire – Patrick Henningson – www.21stCenturyWire.com

Foreign Policy Journal – www.ForeignPolicyJournal.com

Investment Watch – www.InvestmentWatchBlog.com

New Eastern Outlook – www.Journal-NEO.org

Mint Press News – www.MintPressNews.com

Former economic adviser to US president Ronald Reagan – Paul Craig Roberts – www.PaulCraigRoberts.org

Pravda – Russian – www.PravdaReport.com

Iran State Broadcasting service – www.PressTV.ir

Resistance Is Not Futile – Mick Meaney – www.RINF.com

Russian State Broadcasting service – Russia Today – www.RT.com

Russia Insider – www.Russia-Insider.com

Signs Of The Times – Quantum Future Group (QFG) – www.SOTT.net

Peoples’ military analysis site – www.SouthFront.org

Russian State radio service – www.SputnikNews.com

Strategic Culture – www.Strategic-Culture.org

Veterans of the Israeli attack on US Navy ship USS Liberty – www.USSlibertyVeterans.org

World’s first 911 Truth site – Voltaire Network – Thierry Meyssan – www.VoltaireNet.org/en

Washington’s blog – www.WashingtonsBlog.com

We Are Change – Luke Rudkowski – www.WeAreChange.org

Breitbart News – www.Breitbart.com

Natural News – www.NaturalNews.com

The Fourth Media – www.4thMedia.org

Daily Anti War News – Justin Raimondo – www.AntiWar.com

The Corbett report – James Corbett – www.CorbettReport.com

Countercurrents – www.Countercurrents.org

What Really Happened – Mike Rivero’s news aggregator – www.WhatReallyHappened.com

Wikileaks – Julian Assange – www.WikiLeaks.org

Corners of free news – fie on all MILINCOM mass media propaganda

www.globalresearch.ca The Centre for Research on Globalization (CRG) is an independent research and media organization based in Montreal. The CRG is a registered non-profit organization in the province of Quebec, Canada

www.911forum.org.uk long-running 9/11 discussion news site which Tony edits

www.thesaker.is Judge me not by what I say about myself, but by my blog or, better, my book. All of the above is true, but these are my *external life circumstances* and they do not say much about who I really *am*. My writings do. Study them (if so inclined) and you will know who I am.

www.washingtonsblog.com Government leaders are doing all of the wrong things for the economy, and that the economy cannot fundamentally stabilize – and we cannot regain prosperity – unless:

The widespread fraud as a business model by the biggest Wall Street players is prosecuted
The giant but insolvent banks are broken up
Government policies stop making the rich richer and everyone else poorer
Government stops encouraging insane levels of leverage
Governments stop trying to prop up unsustainable levels of debt to protect bondholders, and start forcing a debt “jubilee”
The endless wars are stopped (contrary to widespread myth, war greatly weakens our economy)
Launched on March 26, 2002, SOTT.net is a research project of the non-profit Quantum Future Group (QFG). The project includes collecting, arranging, and analyzing news items that seem to best reflect the dominant ‘energies’ on the planet. This research further includes noting whether or not human beings, individually and/or collectively, can actually remember from one day to the next the state of the planet, and whether they are able to accurately read that information and make intelligent decisions about their future based on that knowledge. In short, SOTT.net is an experiment. Today, SOTT is comprised of an international body of 159 volunteer editors, including many leading-edge professionals in the so-called hard sciences, medicine, history, sociology, psychology, engineering, and information technology. Whatever the topic, SOTT.net has an expert (or two!) who handles content in that particular field.

cogbias wrote:
Also, The World Service has been handed £289million to counteract RT.

Link?

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Thu Feb 02, 2017 2:56 am    Post subject: Reply with quote

Great example of a BBC researcher asking a satire site to come on national radio to discuss a real story.

Daily news, satire and comment from the world's worst local newspaper.
http://rochdaleherald.co.uk/




RochdaleHerald.jpg
 Description:
 Filesize:  159.61 KB
 Viewed:  68 Time(s)

RochdaleHerald.jpg



_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
outsider
Trustworthy Freedom Fighter
Trustworthy Freedom Fighter


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 5527
Location: East London

PostPosted: Mon Feb 13, 2017 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

'FAKE NEWS WEEK: Exposing The Mainstream Consensus Reality Complex':
http://21stcenturywire.com/2017/02/07/fake-news-week-exposing-the-main stream-consensus-reality-complex/

'February 7, 2017 By 21wire 10 Comments

'In response to the establishment media’s contrived ‘fake news’ crisis designed to marginalise independent and alternative media sources of news and analysis, 21WIRE is running its own #FakeNewsWeek campaign, where each day our editorial team at 21st Century Wire will feature media critiques and analysis of mainstream corporate media coverage of current events – exposing the government and the mainstream media as the real purveyors of ‘fake news’ throughout modern history…

Patrick Henningsen
21st Century Wire

Some things never change. In the 21st century, people in power are still attacking independent voices for speaking up for what they believe, and for sharing their opinions.

The first time I heard the term ‘fake news’ uttered in unison from the mouths of mainstream media pundits, the irony was overtaken by the absurdity of it. It was beyond outrageous, and hearing it coming from the mainstream media was bordering on vaudeville. After watching and analyzing decades of media deception and government-issued press releases masquerading as hard news, and then to see the establishment attempting to force-feed this meme down our collective mainstream feeding tube, I suppose that would make the old editorial board at Soviet Izvestia wince (not that they were any worse than CNN is today).

Sure it’s laughable, but it’s also incredibly sad to watch otherwise well-educated, smart and intelligent media professionals get so caught up in the political comedy-tragedy that was the 2016 Election – they volunteered en mass to abandon their senses and any semblance of journalistic objectivity, in order to join in a virtual witch-hunt. This was a new low-point for mainstream media, and for America.

This topic is vast and growing more controversial by the day. There’s a lot to unpack and we know, based on past performance, the mainstream media can’t be trusted to do an objective job, much less critique itself. Their conversation is completely out of order. To help right this process, 21WIRE has launched Fake News Week to help educate the public on aspects of this important issue which will most certainly be ignored by the establishment media. Throughout this week, we will present a number well-researched articles cataloguing actual fake news and demonstrating this is a mainstream problem, and one as old as the media itself.

The Story of Fake News

Since the dawn of mass media in the 20th century, media propaganda has been steadily advancing in western societies. This process is being accelerated through technology. If you are waiting for the mainstream media to finally get together for some mass-mea culpa or have one giant come to Jesus moment, then you’ll just be waiting for Godot. No, instead of reigning itself in, they have constructed an elaborate straw man instead, which they are calling “fake news.”

With the passage of the US presidential election, many thought that the ‘fake news’ meme would die off. Instead, the Establishment is doubling down on it, in hysterical fashion.

We’re told that the real problem started because of an unlikely ‘fake news’ cottage industry, supposedly run out of the Balkans, in a little Macedonian village called Velles (if we are to take The Guardian and BuzzFeed’s word for it, anyway), where enterprising eastern European teens started pumping out countless fake news articles, making use major social media platforms to propel their articles. That’s right, there was actual fake news circulating on Facebook, but calling it news is a bit of an overstatement. If one were to accurately label it, it would just be called junk.

It was in late September that I first noticed all of these fake news posts pouring into nearly every Facebook news groups I subscribed to. I began collecting links from about 50 URLs in a vain attempt construct a database in order to work out where it was coming from, who was behind it, and what was the object of the exercise. At first thing I thought, ‘how could anyone take any of these seriously?’ Everyone is used to junk on Facebook, but these were ridiculous like, “Hillary Clinton Buying Illegal Weapons – Kremlin Reports.”

As it turns out, the only people who took these stories seriously were the mainstream media and Clinton supporters – both of whom are insisting that these spoof stories somehow swung the US election. Sure, there is a radical minority of short attention span web surfers and 3am Reddit junkies who would grab and run with these type of stories, but I would think that most normal people would have thought, “What idiot would believe any of these.” By November, my database of fake news and “election news” websites was approach 300. It became clear that new websites were being launched almost daily. These sites had a few things in common; all were over-loaded with Click Bait pop-up ads, and many of them carried malicious malware. Undoubtedly, the owners of these faux news sites had been raking-in a fortune in CMP ad revenues based on traffic that was not so much driven by genuine interest, but rather out of entertainment-based curiosity, and possibly a depraved desire to shock friends and loved ones with crazy online stories. The real damage was subtle – by flooding social media with junk, they would rapidly push real independent news and alternative media articles down the page’s timeline, and into cyber limbo.

Qui bono? Certainly, the establishment media, watching their main competition – real independent media outlets, drowning in a cesspool of internet flotsam and jetsam of fake Trump and Hillary ‘articles.’ Just like those cheap Chinese knock-offs at your local flea market, someone aped the alternative media, devaluing and damaging it in the process. If only it had ended there…

On Nov 18, 2016, I woke up to an inbox full of friends and colleagues informing me that this website, 21stCenturyWire.com, had been featured in the L.A. Times exposé on ‘fake news’ – the first major blacklist of ‘fake news’ websites featured in the mainstream media entitled, “Want to keep fake news out of your newsfeed? College professor creates list of sites to avoid.” A number of these blacklists have appeared online for a number of years, but this was the first time such a list was given credence by a mainstream publication.

The list was created by Dr Melissa Zimdars, an academic and radical liberal activist from Merrimack College in Massachusetts. The story was quickly syndicated all over the globe, including spinoff reports by CNN and The Guardian. Not surprisingly, the author of the article was another liberal activist, a journalist named Jessica Roy. Like Zimdars, Jessica Roy is a feminist activist, and had previously used her position as a mainstream journalist to produce hit pieces promoting a radical liberal social agenda. Both Roy and Zimdars appear to support many of the same causes and are pushing similar political campaigns on social media, and were likely committed Hillary Clinton supporters too. With that in mind, both Roy and Zimdars were probably very unhappy about 21WIRE’s harsh criticism of Secretary Clinton’s tenure as head of the US State Department under Obama from 2009-2013, and probably were not chuffed either that we called the establishment’s official ‘Russian Hack’ conspiracy theory a hoax during the presidential campaign. Both of those articles went viral in the week before the election.

Many other excellent and reputable independent news sites were also on the list, but were intentionally placed alongside well-known satire websites, as well as with obvious poorly crafted ‘fake news’ sites. I seriously wondered if Dr Zimdars, a professor in media studies, thought so little of her own students that they should require her professional guidance to tell them that the The Onion is not a real news site. She also lists other satirical websites like Britain’s Private Eye on her list. Less than two days after the article appeared, Zimdars removed Private Eye from the list (probably after getting an email from their legal department). Here we can see she has thrown a variety of people into one giant basket (of deplorables), thus branding everyone with the same derogatory label of ‘fake news’ or its progenitor, ‘conspiracy theory.’

What’s worse however, is that Merrimack College’s Melissa Zimdars appears to have lifted her celebrated list from a wacky left-wing blog site who had haphazardly cobbled the original list together (no visible methodology as to the selection process) and which had been fermenting up online for quite some time, long before Dr Zimdars was elevated by the LA Times and CNN. Not exactly academic, but the culture cops don’t seem to care.

Regardless, one would hope that any conscientious professional would agree that Zimdars’ effort, or lack thereof, was a foolhardy attempt at passing off a politically-motivated virtual book burning list as a ‘study.’ It would be unacceptable for any undergraduate, or graduate student, much less something submitted as course material by a professor. And, to think that her students would pay thousands of dollars in course fees for Dr. Zimdars to teach them how to surf the internet. Is the bar really that low? I can’t help but wonder how many of those students also signed-up for Critical Thinking 101.

Judging by the amount of right-wing websites on her list, it’s clear this was a political hit piece. That was the intention of article author Jessica Roy, evidenced by the fact that she offered no specifics of why any of these sites were on the list, nor did she challenge Dr Zimdars. Whatever it was, it was not journalism.

A few days later, after the article in question was published in the LA Times, the paper removed the PDF image of the list, stating ‘fears and threats’ as the reason for its disappearance. Their editor issued this statement:

“The professor who created the list has taken down the Google doc. She said it was a safety measure in response to threats and harassment she and her students and colleagues had received. She is continuing to work on it and plans to release it in the future in a format other than a Google doc.”

It’s hard to keep up with Dr Zimdars’ definitive guide to the internet because she has revised and changed so many times. Here is a version from January 2017:

2017-DR ZIMDARS – False, Misleading, Clickbait-y, and Satirical “News” Sources – Google Docs

Soon after, I contacted the LA Times, asking their editorial board for the right to reply in my own defense in their opinion section, citing my belief that Roy and Zimdars had created a politicized piece which was hardly fair and balanced, and was designed to slander and discredit all of the websites on their list. I finally received a reply from Larry Ingrassia at the LA Times. The paper’s excuse for denying me a right of reply was weak and evasive. Ingrassia stated to me that:

LA Times letter 2017-02-06 at 18.02.54

Ingrassia’s claim that my website is not mentioned in the article was not true. In fact, 21stCenturyWire.com appeared at the very top of the list in the database table image of Zimdars’ list in the article. Just because it wasn’t in the text of the article doesn’t mean it wasn’t still visible to millions of readers. Likewise, just because the LA Times had later removed the database table image from the article, and replaced it with a hyperlink to Zimdars’ Google Doc, is no excuse either – because the list was up on the LA Times website, and was widely syndicated during that time.

As it happened, I did email Dr Zimdars immediately after seeing Jessica Roy’s LA Times article asking her why she had included my website on her list, and to cite any specific news articles which she thought were ‘fake’ or ‘conspiracy’ and asked her to please remove 21stCenturyWire.com from her list. Not surprisingly, she did not reply to my request. Perhaps she realized that every one of the thousands of articles on our website contain either secondary, or primary source, and include more reference links than you will find on most mainstream media reports. For an academic who purports to hold so many persons and their websites accountable for being ‘fake news’ – when confronted about her work, she acts aloof and completely unaccountable. This further proves the point that this was not a study, but rather an activist campaign, done on the Merrimack College’s dime.

My experience with the LA Times was a disappointing one – seeing a paper running with a cheap politicized hit piece, and then being dismissive when asked for equal time on the issue. Such is the state of many leading American media institutions. If this is what passes for the Fourth Estate in today’s America, then the country is in deep trouble.

Mainstream Trolling

A few days later, I was then contacted by one of the US mainstream media most established investigative news programs, NBC Dateline. It was clear from their correspondence that they wanted to draw me into another fake news hit piece. This is one of NBC Dateline’s email to me:

1 NBC 2017-02-06 at 22.45.46

If was bad enough to be slandered by a major national news outlet, now I was being trolled by the country’s largest broadcast TV network?

My reply to NBC’s Calabrese was long but polite, and at the end I simply asked her for specifics – in other words, what exactly were these “unconfirmed reports” she was accusing 21st Century Wire of publishing? As a reporter for a major outlet like NBC, I should rightly assume that she might be able to provide me with some substance, and not just an ad hominem accusation. Here is part of my reply:

“Our content is not “fake” and anyone with a basic understanding of geopolitics and media should be able to tell that. Many people like our work, and many I am sure do not like it. But the content should speak for itself. If you find some articles on our site that you feel are “Click Bait-y” or “fake news” – then let me know and I would be more than happy to help and discuss your findings.”

Just like with Dr. Zimdars, I received no reply from NBC. This led me to conclude that they were not at all interested in having a candid discussion about the state of the media today, a discussion I offered to have. But NBC wasn’t looking for a real conversation on media. Maybe they were just looking for an easy mark, someone to set-up and frame in a exposé on the scourge of ‘fake news.’ Another drive-by, hit-and-run piece.

This wasn’t the first time. We’ve had similar approaches before by the BBC and others, sometimes through a third party, and always looking to draw us into one of their discomfiting ‘conspiracy’ features on their network.

Whatever it is that NBC thought we did that warranted an NBC Dateline hit piece, surely it can’t be any worse than NBC’s disgraced anchorman Brian Williams, now widely regarded as a serial liar. If you expected the company would want to preserve some integrity by letting him go after that embarrassment, you’d be wrong. The same with CNN, after it was revealed how many of their staff were colluding with the Clinton campaign. Was anyone fired? The only person they let go was Donna Brazile, who was only a contributor and not a real member of staff.

This begs the question: are big mainstream media outlets really capable of policing themselves? The answer to that question might tell us why the mainstream media have a 14% approval rating according to a recent Gallop poll.

Take the big network’s Syria coverage for instance. What about its ridiculous coverage of the 7 year old human agit-prop Twitter sensation, Bana of Aleppo? What about NBC getting its reports exclusively from Nusra Front (al Qaeda in Syria) occupied East Aleppo, and then spreading exaggerated false claims of “a complete meltdown of humanity” when in reality the terrorist-held part of the city was being liberated by the Syrian government? Unlike NBC, a billion dollar media operation, little 21WIRE actually had journalists like Vanessa Beeley reporting from on the ground in Aleppo during this period. Unlike NBC, we were able to give our readers and listeners an accurate depiction of events – although maybe not the pro-terrorist, or ‘activist’ version of events which the western mainstream media have relied on through six years of war in Syria, consistently and conveniently feeding the mainstream media what it wanted – a regime change’ narrative which was streamlined with US State Department, CIA and British Foreign Office policy. Did it ever occur to them that someone should go and talk to Aleppo’s residents? It did to us. We figured the terrorists already had plenty of media coverage, what with NBC, MSNBC, CNN, ABC, CBS, BBC, Channel 4, the New York Times, The Guardian and others all in tow.

These mainstream outlets would never give any any credit to 21WIRE and Vanessa Beeley for its coverage in Syria, no matter good the reporting is – because we’re not conveying the ‘right’ narrative, which is the Establishment’s narrative. In that sense, we out-performed the entire mainstream media on one of the biggest stories of the last five years – the Liberation of Aleppo. Maybe that’s why they are coming after us.

Channelling McCarthy

Clearly, the corporate mainstream media in America has attempted to blame Hillary Clinton’s loss on ‘fake news.’ Clinton herself called it ‘an epidemic.’ Indeed, it is an epidemic, however the unwashed masses on the internet are not the source of that pandemic. They should be looking in the mirror – for colluding behind the scenes with the Clinton campaign, first to kill-off the Bernie Sanders nomination, before colluding in the general election, too, thus betraying the fundamental principles of a Fourth Estate.

As bad as those outlets appear to be, they almost pale in comparison to this next incident…

On November 24, 2016, The Washington Post descended deep into the lower detritus of the DC swamp. This piece of propaganda was simply breathtaking. The journalist who drew the short straw for this job was none other than Craig Timberg, who is also a John S. Knight Journalism Fellow at Stanford University. It sounds impressive, until you see his work.

In his feature entitled, “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, Experts say,” Timberg placed The Post into a leading role in waging a new McCarthy-style witch hunt, targeting hundreds of independent websites and blogs, most of them American, accusing them of being part of a giant Russian conspiracy to undermine American democracy on behalf of the Kremlin.

“Experts say”? Did they really? Only, in this case, Timberg would name his ‘experts’ – a cadre of secret sources operating under the anonymous collective brand of PropOrNot. We’re told that these patriots had to protect their identity for fear of retribution from Putin’s equally secret army of hackers. What was this, other than a propaganda piece run by The Post, one which could just as easily be classed as actual “fake news.”

“The flood of “fake news” this election season got support from a sophisticated Russian propaganda campaign that created and spread misleading articles online with the goal of punishing Democrat Hillary Clinton, helping Republican Donald Trump and undermining faith in American democracy, say independent researchers who tracked the operation,” wrote Timberg.

Way back when, if a piece this bad managed to escape out into the public sphere, either the editor or the reporter would get the sack. No such luck here.

Timberg’s cloak and dagger source managed to slandered some 200 websites, including many well-established, popular alternative news outlets like AntiWar.com, Counterpunch, Information Clearing House, OpEd News, Activist Post, Global Research.ca, Oriental Review, Truth-Out, Truth Dig, Zero Hedge, Consortium News (run by award-winning investigative journalist Robert Parry), Ron Paul Institute (headed by former US Congressman and Presidential candidate, Dr Ron Paul)) and Paul Craig Roberts (former Cabinet member under President Reagan), to name only a few from PropOrNot’s list of alleged ‘Russian propaganda’ collaborators, in an attempt to reverse engineer a virtual conspiracy – trying to link 200 popular alternative websites with a theoretical Russian plot.

When you read the content on most of these websites, you can see a few common themes – nearly all of them were highly critical of U.S. foreign policy under the last three US Administrations of Clinton, Bush and Obama. Most were also critical of Hillary Clinton’s chequered record as Obama’s Secretary of State. They also challenged the prevailing anti-Russian party line in Washington. Here, The Washington Post is channelling the spirit of Joe McCarthy by promoting a ‘Blacklist’ of independent journalists and commentators. A political hit piece by The Post, that’s all.

Soon after the publication of Timberg’s fictional feature, The Washington Post caved-in to pressure by critics, printing this retraction soon afterwards:

Editor’s Note: The Washington Post on Nov. 24 published a story on the work of four sets of researchers who have examined what they say are Russian propaganda efforts to undermine American democracy and interests. One of them was PropOrNot, a group that insists on public anonymity, which issued a report identifying more than 200 websites that, in its view, wittingly or unwittingly published or echoed Russian propaganda. A number of those sites have objected to being included on PropOrNot’s list, and some of the sites, as well as others not on the list, have publicly challenged the group’s methodology and conclusions. The Post, which did not name any of the sites, does not itself vouch for the validity of PropOrNot’s findings regarding any individual media outlet, nor did the article purport to do so. Since publication of The Post’s story, PropOrNot has removed some sites from its list.

They must hold their readership in such utter contempt as to not care what people think about the paper. How sad. What kind of paper would run a gargantuan fake news story like that? Are they still a ‘paper of record’?

Here at 21WIRE, and unlike the Washington Post, we recognize that our readership is intelligent enough to spot what the LA Times and the Washington Post are serving up and calling news. Unlike the Washington Post, we are not trying to bury under endless column inches government-issued propaganda. Instead, we are trying to expose those lies of the mainstream’s multibillion dollar consensus reality complex.

Tune in, as each day this week we’ll give you an original inside look into the inner workings of the mainstream media’s fake news empire. Aside from showing you how to spot their lies, we’ll also demonstrate how truly dangerous their propaganda mill truly is.

By this time next week, we hope you’ll be even a smarter media consumer.

***
Author Patrick Henningsen is and international journalist and current affairs analyst, and Executive Editor of 21st Century Wire, as well as the host the SUNDAY WIRE radio show on Alternate Current Radio, and also host of Patrick Henningsen LIVE on Independent Talk 1100 KFNX AM in Phoenix.

READ MORE ABOUT MSM FAKE NEWS AT: FAKE NEWS WEEK

SUPPORT 21WIRE – SUBSCRIBE NOW & BECOME A MEMBER @21WIRE.TV

_________________
'And he (the devil) said to him: To thee will I give all this power, and the glory of them; for to me they are delivered, and to whom I will, I give them'. Luke IV 5-7.
Back to top
View user's profile Send private message
Life
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 11 Nov 2008
Posts: 510
Location: Lancashire

PostPosted: Mon Feb 27, 2017 4:23 pm    Post subject: Reply with quote

I do believe the Fake News of which Trump does speak will very quickly shift into shutting down the alternative media :

Donald Trump, H.J.Heinz, Himmler who connects to Goring to Braun and onto Hitler? What has just been birthed?

http://thebridgelifeinthemix.info/history/donald-trump-h-j-heinz-himml er-connects-goring-braun-hitler-birthed/#sthash.wPErrqGf.dpuf

_________________
KEEP IT REAL
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Whitehall_Bin_Men
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1779
Location: Westminster, LONDON, SW1A 2HB.

PostPosted: Sun Mar 05, 2017 10:38 am    Post subject: Reply with quote

These websites — and the fake news they peddled — were part of a marketing campaign for 20th Century Fox’s new horror-tinged mystery film “A Cure for Wellness,” directed by Gore Verbinski of “The Ring” fame. All of the sites now redirect to the film’s website.

To promote film, 20th Century Fox created fake news sites with fake anti-Trump stories
By Travis M. Andrews
February 17
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2017/02/17/to-promo te-film-20th-century-fox-created-fake-news-sites-with-fake-anti-trump- stories/?utm_term=.79bfa7945a63

This is not a real publication.
“BOMBSHELL,” the headline howled in bold, all-capital letters, before continuing, “Trump and Putin Spotted at Swiss Resort Prior to Election.”

WHAT?!

A cursory glance around the Sacramento Dispatch’s website revealed it to be like any other local newspaper. On the right: a graphic displaying the current weather (44.8 degrees with clear skies). Above the story, the standard labels — News, Business, Sports, Entertainment.

So you read on.

“Amidst controversy that President Trump had ties with the Russian government prior to the 2016 presidential election, a shocking, yet currently unsubstantiated report comes from sources within the Alpine region of Switzerland,” it read.

The story was fake, and so was the news organization. The Sacramento Dispatch does not exist. Neither do its sister “news outlets,” such as the Houston Leader, the Salt Lake Guardian, the New York Morning Post or the Indianapolis Gazette.


These websites — and the fake news they peddled — were part of a marketing campaign for 20th Century Fox’s new horror-tinged mystery film “A Cure for Wellness,” directed by Gore Verbinski of “The Ring” fame. All of the sites now redirect to the film’s website.

Trailer: 'A Cure for Wellness' Play Video2:00

An ambitious young executive is sent to retrieve his company's CEO from an idyllic but mysterious "wellness center" at a remote location in the Swiss Alps. (20th Century Fox)
Most of the stories made outlandish claims about President Trump. One, which can be viewed in archive mode, claimed that Trump, citing “sanctuary cities,” “refuses to provide California federal support” when 188,000 citizens were evacuated as the state’s massive Oroville Dam was expected to flood.


No, he didn’t.
This story, in particular, spread throughout social media like wildfire, tricking lay person and celebrity alike.


The websites simply confused others.


Eventually, many Twitter users began to seriously question the claims of these “newspapers.”

“I mean I have literally never heard of the Sacramento Dispatch and I went to school up there so … yeah,” Joanna Robinson, senior writer for Vanity Fair, tweeted.



Snopes, the popular myth-debunking website, got in on the action, declaring the stories “false.”

It required such digging because the websites didn’t contain any disclaimers or any other indication that they weren’t, in fact, actual publications. Scattered throughout some stories were prompts for readers to share their thoughts on social media using #acureforwellness.


For this to mean anything to readers, they would have had to know either the title of a then-unreleased film or search the hashtag on Twitter. As most news consumers offer roughly 15 seconds of their attention to a story, according to Tony Haile, the founding chief executive of Chartbeat, it’s unlikely many took these steps to verify their sources.

When asked by BuzzFeed News about the strategy, a spokesperson for Regency Enterprises, a production company involved with the film, said in a statement, “‘A Cure for Wellness’ is a movie about a ‘fake’ cure that makes people sicker. As part of this campaign, a ‘fake’ wellness site healthandwellness.co was created and we partnered with a fake news creator to publish fake news.”

The identity of this “fake news creator” remains unclear. But there are people who do this for a living.

On Thursday, 20th Century Fox released a lengthy statement apologizing for the websites, calling them “inappropriate on every level.”

In raising awareness for our films, we do our best to push the boundaries of traditional marketing in order to creatively express our message to consumers. In this case, we got it wrong.

The digital campaign was inappropriate on every level, especially given the trust we work to build every day with our consumers. We have reviewed our internal approval process and made appropriate changes to ensure that every part of a campaign is elevated to and vetted by management in order to avoid this type of mistake in the future. We sincerely apologize.

One marketing expert, speaking to Variety on the condition of anonymity, called the plan “monumentally stupid.”

“On a moral level, I give it an F. On an execution level, I give it an F,” the expert said. “We don’t need more fake news stories. We don’t need more lies right now. There is already plenty of that out on the Web. It’s already hard enough for people.”


“Fake news,” of course, is no longer news. It has become one of President Trump’s favorite talking points. He repeatedly brought the term up during Thursday’s news conference, and his Twitter feed is littered with the phrase. From Jan. 20 to the time of this writing, he has tweeted the phrase 20 times, according to an advanced Twitter search.

In this instance, he wouldn’t be wrong. Which is what makes it even more shocking that the websites were born of a major media company (albeit one that no longer contains a news operation).

This barrage of fake news is far from an amusing quirk of the digital age. As residents of Washington, D.C. know all too well, it can have real-world consequences. In December, a North Carolina man was arrested for taking an assault rifle, which he fired, into Comet Ping Pong, a family-friendly pizzeria. He did it because he believed a fake news story that gained massive popularity linking the pizzeria to a child sex-trafficking ring and Hillary Clinton. You likely know the terrifying episode better as Pizzagate.


Dane DeHaan stars in 20th Century Fox’s “A Cure for Wellness.” (20th Century Fox)
The climate of fake news has grown so rapidly that in early January, The Washington Post’s media columnist Margaret Sullivan wrote a column titled, “It’s time to retire the tainted term ‘fake news.’ ”

Perhaps, though, it will prove useful in selling movies, despite any moral or ethical costs associated with it.


We’ll soon know — the movie opens Friday.

_________________
--
'Suppression of truth, human spirit and the holy chord of justice never works long-term. Something the suppressors never get.' David Southwell
http://aangirfan.blogspot.com
http://aanirfan.blogspot.com
Martin Van Creveld: Let me quote General Moshe Dayan: "Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother."
Martin Van Creveld: I'll quote Henry Kissinger: "In campaigns like this the antiterror forces lose, because they don't win, and the rebels win by not losing."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
TonyGosling
Editor
Editor


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 15496
Location: St. Pauls, Bristol, England

PostPosted: Mon Mar 06, 2017 2:00 am    Post subject: Reply with quote

The Anonymous Blacklist Promoted by the Washington Post Has Apparent Ties to Ukrainian Fascism and CIA Spying
Digging deeper into the PropOrNot controversy.
By Mark Ames / AlterNet
December 7, 2016
http://www.alternet.org/media/anonymous-blacklist-promoted-washington- post-has-shocking-roots-ukrainian-fascism-eugenics-and

Last month, the Washington Post gave a glowing front-page boost to an anonymous online blacklist of hundreds of American websites, from marginal conspiracy sites to flagship libertarian and progressive publications. As Max Blumenthal reported for AlterNet, the anonymous website argued that all of them should be investigated by the federal government and potentially prosecuted under the Espionage Act as Russian spies, for wittingly or unwittingly spreading Russian propaganda.

My own satirical newspaper was raided and closed down by the Kremlin in 2008, on charges of “extremism”—akin to terrorism—which I took seriously enough to leave for home for good. What the Washington Post did in boosting an anonymous blacklist of American journalists accused of criminal treason is one of the sleaziest, and most disturbing (in a very familiar Kremlin way) things I’ve seen in this country since I fled for home. The WaPo is essentially an arm of the American deep state; its owner, Jeff Bezos, is one of the three richest Americans, worth $67 billion, and his cash cow, Amazon, is a major contractor with the Central Intelligence Agency. In other words, this is as close to an official US government blacklist of journalists as we’ve seen—a dark ominous warning before they take the next steps.

It’s now been a few days, and the shock and disgust is turning to questions about how to fight back—and who we should be fighting against. Who were the Washington Post’s sources for their journalism blacklist?

Smearing a progressive journalism icon

The WaPo smear was authored by tech reporter Craig Timberg, a former national security editor who displayed embarrassing deference to the head of the world’s largest private surveillance operation, billionaire Eric Schmidt—in contrast to his treatment of his journalism colleagues. There’s little in Timberg’s history to suggest he’d lead one of the ugliest public smears of his colleagues in decades. Timberg’s father, a successful mainstream journalist who recently died, wrote hagiographies on his Naval Academy comrades including John McCain, the Senate’s leading Russophobic hawk, and three Iran-Contra conspirators—Oliver North, John Poindexter, and Robert McFarlane, whose crimes Timberg blames on their love of country and sacrifices in Vietnam.

WaPo’s key source was an anonymous online group calling itself PropOrNot (i.e., “Propaganda Or Not”). It was here that the blacklist of American journalists allegedly working with the Kremlin was posted. The Washington Post cited PropOrNot as a credible source, and granted them the right to anonymously accuse major American news outlets of treason, recommending that the government investigate and prosecute them under the Espionage Act for spreading Russian propaganda.

Featured alongside those anonymously accused of treason by PropOrNot, among a long list of marginal conspiracy sites and major news hubs, is Truthdig. This news and opinion site was co-founded by Zuade Kaufman and the veteran journalist Robert Scheer, who is a professor of USC’s Annenberg School for Communication and Journalism and former columnist for the LA Times. It would not be the first time Scheer has come under attack from dark forces. In the mid-late 1960s, Scheer made his fame as editor and reporter for Ramparts, the fearless investigative magazine that changed American journalism. One of the biggest bombshell stories that Scheer’s magazine exposed was the CIA’s covert funding of the National Student Association, then America’s largest college student organization, which had chapters on 400 campuses and a major presence internationally.

The CIA was not pleased with Scheer’s magazine’s work, and shortly afterwards launched a top-secret and illegal domestic spying campaign against Scheer and Ramparts, believing that they must be a Russian Communist front. A secret team of CIA operatives—kept secret even from the rest of Langley, the operation was so blatantly illegal—spied on Scheer and his Ramparts colleagues, dug through Ramparts’ funders lives and harassed some of them into ditching the magazine, but in all of that they couldn’t find a single piece of evidence linking Scheer’s magazine to Kremlin agents. This secret illegal CIA investigation into Scheer’s magazine expanded its domestic spying project, code-named MH-CHAOS, that grew into a monster targeting hundreds of thousands of Americans, only to be exposed by Seymour Hersh in late 1974, leading to the creation of the Church Committee hearings and calls by Congress for the abolition of the Central Intelligence Agency.

It’s one of the dark ugly ironies that 50 years later, Scheer has been anonymously accused of working for Russian spies, only this time the accusers have the full cooperation of the Washington Post’s front page.

PropOrNot’s Ukrainian fascist salute

Still the question lingers: Who is behind PropOrNot? Who are they? We may have to await the defamation lawsuits that are almost certainly coming from those smeared by the Post and by PropOrNot. Their description sounds like the “About” tab on any number of Washington front groups that journalists and researchers are used to coming across:

“PropOrNot is an independent team of concerned American citizens with a wide range of backgrounds and expertise, including professional experience in computer science, statistics, public policy, and national security affairs.”

The only specific clues given were an admission that at least one of its members with access to its Twitter handle is “Ukrainian-American”. They had given this away in a handful of early Ukrainian-language tweets, parroting Ukrainian ultranationalist slogans, before the group was known.

One PropOrNot tweet, dated November 17, invokes a 1940s Ukrainian fascist salute “Heroiam Slava!!” to cheer a news item on Ukrainian hackers fighting Russians. The phrase means “Glory to the heroes” and it was formally introduced by the fascist Organization of Ukrainian Nationalists (OUN) at their March-April 1941 congress in Nazi occupied Cracow, as they prepared to serve as Nazi auxiliaries in Operation Barbarossa. As historian Grzgorz Rossoliński-Liebe, author of the definitive biography on Ukraine’s wartime fascist leader and Nazi collaborator Stepan Bandera, explained:

“the OUN-B introduced another Ukrainian fascist salute at the Second Great Congress of the Ukrainian Nationalists in Cracow in March and April 1941. This was the most popular Ukrainian fascist salute and had to be performed according to the instructions of the OUN-B leadership by raising the right arm ‘slightly to the right, slightly above the peak of the head’ while calling ‘Glory to Ukraine!’ (Slava Ukraїni!) and responding ‘Glory to the Heroes!’ (Heroiam Slava!).”

Two months after formalizing this salute, Nazi forces allowed Bandera’s Ukrainian fascists to briefly take control of Lvov, at the time a predominantly Jewish and Polish city—whereupon the Ukrainian “patriots” murdered, tortured and raped thousands of Jews, in one of the most barbaric and bloodiest pogroms ever.

Since the 2014 Maidan Revolution brought Ukrainian neo-fascists back into the highest rungs of power, Ukraine’s Nazi collaborators and wartime fascists have been rehabilitated as heroes, with major highways and roads named after them, and public commemorations. The speaker of Ukraine’s parliament, Andriy Parubiy, founded Ukraine’s neo-Nazi “Social-National Party of Ukraine” and published a white supremacist manifesto, “View From the Right” featuring the parliament speaker in full neo-Nazi uniform in front of fascist flags with the Nazi Wolfsangel symbol. Ukraine’s powerful Interior Minister, Arsen Avakov, sponsors several ultranationalist and neo-Nazi militia groups like the Azov Battalion, and last month he helped appoint another neo-Nazi, Vadym Troyan, as head of Ukraine’s National Police. (Earlier this year, when Troyan was still police chief of the capital Kiev, he was widely accused of having ordered an illegal surveillance operation on investigative journalist Pavel Sheremet just before his assassination by car bomb.)

A Ukrainian intelligence service blacklist as PropOrNot’s model

Since coming to power in the 2014 Maidan Revolution, Ukraine’s US-backed regime has waged an increasingly surreal war on journalists who don’t toe the Ukrainian ultranationalist line, and against treacherous Kremlin propagandists, real and imagined. Two years ago, Ukraine established a “Ministry of Truth”. This year the war has gone from surreal paranoia to an increasingly deadly kind of “terror.”

One of the more frightening policies enacted by the current oligarch-nationalist regime in Kiev is an online blacklist of journalists accused of collaborating with pro-Russian “terrorists.” The website, “Myrotvorets” or “Peacemaker”—was set up by Ukrainian hackers working with state intelligence and police, all of which tend to share the same ultranationalist ideologies as Parubiy and the newly-appointed neo-Nazi chief of the National Police.

Condemned by the Committee to Protect Journalists and numerous news organizations in the West and in Ukraine, the online blacklist includes the names and personal private information on some 4,500 journalists, including several western journalists and Ukrainians working for western media. The website is designed to frighten and muzzle journalists from reporting anything but the pro-nationalist party line, and it has the backing of government officials, spies and police—including the SBU (Ukraine’s successor to the KGB), the powerful Interior Minister Avakov and his notorious far-right deputy, Anton Geraschenko.

Ukraine’s journalist blacklist website—operated by Ukrainian hackers working with state intelligence—led to a rash of death threats against the doxxed journalists, whose email addresses, phone numbers and other private information was posted anonymously to the website. Many of these threats came with the wartime Ukrainian fascist salute: “Slava Ukraini!” [Glory to Ukraine!] So when PropOrNot’s anonymous “researchers” reveal only their Ukrainian(s) identity, it’s hard not to think about the spy-linked hackers who posted the deadly “Myrotvorets” blacklist of “treasonous” journalists.

The DNC’s Ukrainian ultra-nationalist researcher cries treason

Because the PropOrNot blacklist of American journalist “traitors” is anonymous, and the Washington Post front-page article protects their anonymity, we can only speculate on their identity with what little information they’ve given us. And that little bit of information reveals only a Ukrainian ultranationalist thread—the salute, the same obsessively violent paranoia towards Russia, and towards journalists, who in the eyes of Ukrainian nationalists have always been dupes and stooges, if not outright collaborators, of Russian evil.

One of the key media sources who blamed the DNC hacks on Russia, ramping up fears of crypto-Putinist infiltration, is a Ukrainian-American lobbyist working for the DNC. She is Alexandra Chalupa—described as the head of the Democratic National Committee’s opposition research on Russia and on Trump, and founder and president of the Ukrainian lobby group “US United With Ukraine Coalition”, which lobbied hard to pass a 2014 bill increasing loans and military aid to Ukraine, imposing sanctions on Russians, and tightly aligning US and Ukraine geostrategic interests.

In October of this year, Yahoo News named Chalupa one of “16 People Who Shaped the 2016 Election” for her role in pinning the DNC leaks on Russian hackers, and for making the case that the Trump campaign was under Kremlin control. “As a Democratic Party consultant and proud Ukrainian-American, Alexandra Chalupa was outraged last spring when Donald Trump named Paul Manafort as his campaign manager,” the Yahoo profile began. “As she saw it, Manafort was a key figure in advancing Russian President Vladimir Putin’s agenda inside her ancestral homeland — and she was determined to expose it.”

Chalupa worked with veteran reporter Michael Isikoff of Yahoo News to publicize her opposition research on Trump, Russia and Paul Manafort, as well as her many Ukrainian sources. In one leaked DNC email earlier this year, Chalupa boasts to DNC Communications Director Luis Miranda that she brought Isikoff to a US-government sponsored Washington event featuring 68 Ukrainian journalists, where Chalupa was invited “to speak specifically about Paul Manafort.” In turn, Isikoff named her as the key inside source “proving” that the Russians were behind the hacks, and that Trump’s campaign was under the spell of Kremlin spies and sorcerers.

(In 2008, when I broke the story about the Manafort-Kremlin ties in The Nation with Ari Berman, I did not go on to to accuse him or John McCain, whose campaign was being run by Manafort’s partner, of being Manchurian Candidates under the spell of Vladimir Putin. Because they weren’t; instead, they were sleazy, corrupt, hypocritical politicians who followed money and power rather than principle. A media hack feeding frenzy turned Manafort from what he was—a sleazy scumbag—into a fantastical Kremlin mole, forcing Manafort to resign from the Trump campaign, thanks in part to kompromat material leaked by the Ukrainian SBU, successor to the KGB.)

Meanwhile, Chalupa’s Twitter feed went wild accusing Trump of treason—a crime that carries the death penalty. Along with well over 100 tweets hashtagged #TreasonousTrump Chalupa repeatedly asked powerful government officials and bodies like the Department of Justice to investigate Trump for the capital crime of treason. In the weeks since the election, Chalupa has repeatedly accused both the Trump campaign and Russia of rigging the elections, demanding further investigations. According to The Guardian, Chalupa recently sent a report to Congress proving Russian hacked into the vote count, hoping to initiate a Congressional investigation. In an interview with Gothamist, Chalupa described alleged Russian interference in the election result as “an act of war.”

To be clear, I am not arguing that Chalupa is behind PropOrNot. But it is important to provide context to the boasts by PropOrNot about its Ukrainian nationalist links—within the larger context of the Clinton campaign’s anti-Kremlin hysteria, which crossed the line into Cold War xenophobia time and time again, an anti-Russian xenophobia shared by Clinton’s Ukrainian nationalist allies. To me, it looks like a classic case of blowback: A hyper-nationalist group whose extremism happens to be useful to American geopolitical ambitions, and is therefore nurtured to create problems for our competitor. Indeed, the US has cultivated extreme Ukrainian nationalists as proxies for decades, since the Cold War began.

As investigative journalist Russ Bellant documented in his classic exposé, “Old Nazis, New Right,” Ukrainian Nazi collaborators were brought into the United States and weaponized for use against Russia during the Cold War, despite whatever role they may have played in the Holocaust and in the mass slaughter of Ukraine’s ethnic Poles. After spending so many years encouraging extreme Ukrainian nationalism, it’s no surprise that the whole policy is beginning to blow back.

WaPo’s other source: A loony, far-right eugenicist think tank

Besides PropOrNot, the Washington Post’s Craig Timberg relied on only one other source to demonstrate the influence of Russian propaganda: the Foreign Policy Research Institute (FPRI), whose “fellow” Clint Watts is cited by name, along with a report he co-authored, “Trolling for Trump: How Russia is Trying to Destroy Our Democracy.”

Somehow, in the pushback and outrage over the WaPo blacklist story, the FPRI has managed to fly under the radar. So much so that when Fortune’s Matthew Ingram correctly described the FPRI as “proponents of the Cold War” he was compelled to issue a clarification, changing the description to “a conservative think tank known for its hawkish stance on relations between the US and Russia.”

In fact, historically the Foreign Policy Research Institute has been one of the looniest (and spookiest) extreme-right think tanks since the early Cold War days, promoting “winnable” nuclear war, maximum confrontation with Russia, and attacking anti-colonialism as dangerously unworkable. One of the key brains behind the FPRI’s extreme-right Cold War views also happened to be a former Austrian fascist official who, upon emigrating to America, became one of this country’s leading proponents of racial eugenics and white supremacy.

The Foreign Policy Research Institute was founded by Robert Strausz-Hupé and set up on the University of Pennsylvania campus, with backing from the Vick’s chemical company, funder of numerous reactionary rightwing causes since the New Deal began. And, as the New York Times reported, the FPRI also was covertly funded by the CIA, a revelation that would lead to student protests and the FPRI removing itself from Penn’s campus in 1970.

The FPRI’s founder, Strausz-Hupe, emigrated to the US from Austria in the 1920s. In the early Cold War years, he became known as an advocate of aggressive confrontation with the Soviet Union, openly advocating total nuclear war rather than anything like surrender or cohabitation. In a 1961 treatise “A Forward Strategy for America” that Strausz-Hupe co-authored with his frequent FPRI collaborator, the former Austrian fascist official and racial eugenics advocate Stefan Possony, they wrote:

“Even at a moment when the United States faces defeat because, for example, Europe, Asia and Africa have fallen to communist domination, a sudden nuclear attack against the Soviet Union could at least avenge the disaster and deprive the opponent of the ultimate triumph. While such a reversal at the last moment almost certainly would result in severe American casualties, it might still nullify all previous Soviet conquests.”

But it was Russian propaganda that most concerned Strausz-Hupe and his FPRI. In 1959, for example, he published a three-page spread in the New York Times, headlined “Why Russia Is Ahead in Propaganda,” that has odd echoes of last month’s paranoid Washington Post article alleging a vast conspiracy of American journalists secretly poisoning the public’s mind with Russian propaganda. The article argued, as many do today, that America and the West were dangerously behind the Russians in the propaganda arms race—and dangerously disadvantaged by our open and free society, where propaganda is allegedly sniffed out by our ever-vigilant and fearless media.

The only way for America to protect itself from Russian propaganda, he wrote, was to massively increase its propaganda warfare budgets, and close the alleged “propaganda gap”—echoing again the same solutions being peddled today in Washington and London:

“[W]ithin the limitations of our society, we can take steps to expand and improve our existing programs.

“These programs have been far from generous. It has been estimated, for example, that the Communists in one single propaganda offensive—the germ-warfare campaign during the Korean conflict—spent nearly as much as the entire annual allocation to the United States Information Agency. We should increase the austere budget of the U.S.I.A. We should give our information specialists a greater voice in policy-making councils. We should attempt to coordinate more fully and effectively the propaganda programs of the Western alliance.”

A few years later, the FPRI’s Strausz-Hupe published a deranged attack in the New York Times against Stanley Kubrick’s film Dr. Strangelove, calling it “the most vicious attack to date launched by way of our mass media against the American military profession”. The FPRI’s founding director went further, accusing Kubrick of being, if not a conscious Russian agent of propaganda, then a Soviet dupe undermining American democracy and stability—the same sort of paranoid accusations that FPRI is leveling again today. As Strausz-Hupe wrote:

“Anyone who cares to scan the Soviet press and the Communist press in other lands will note that it is one of the principal Communist objectives to drive a wedge between the American people and their military leaders. Mr. Kubrick’s creation certainly serves this purpose.”

Reading that then, knowing how the Soviet Union eventually collapsed on itself without firing a shot—and seeing the same paranoid, sleazy lies being peddled again today, one is dumbstruck by just how stagnant our intellectual culture is. We’ve never thawed ourselves out from our Cold War pathologies; we’re still trapped in the same structures that nurture these pathologies. Too many careers and salaries depend on it...

But Strausz-Hupe was the voice of reason compared to his chief collaborator and co-author at the Foreign Policy Research Institute, Stefan Possony. He too was an Austrian emigre, although Possony didn’t leave his homeland until 1938. Before then he served in the Austrofascist governments of both Dollfuss and Schuschnigg, but left after the Nazi Anschluss deposed the native fascists and installed Hitler’s puppets in their place.

Possony was a director and fellow at the Foreign Policy Research Institute, and according to historian Robert Vitalis’ recent book “White World Power” [Cornell University Press], Possony co-authored nearly all of the FPRI’s policy research material until he moved to Stanford’s Hoover Institute in 1961, where he helped align the two institutions. Possony continued publishing in the FPRI’s journal Orbis throughout the 1960s and beyond. He was also throughout this time one of the most prolific contributors to Mankind Quarterly, the leading race eugenics journal in the days before The Bell Curve—and co-author race eugenics books with white supremacist Nathaniel Weyl.

So even as he was publishing aggressive Cold War propaganda for the Foreign Policy Research Institute, Possony wrote elsewhere that the “average African Negro functions as does the European after a leucotomy [prefrontal lobotomy] operation” In other articles, Possony described the people of “the Middle East, Latin America and Southeast Asia” as “genetically unpromising“ because they “lack the innate brain power required for mastery and operation of the tools of modern civilization[.] . . .” For this reason he and Strausz-Hupe opposed the early Cold War policy of de-colonization: “The accretion of lethal power in the hands of nation states dominated by populations incapable of rational thought could be a harbinger of total disaster.” Instead, they argued that white colonialism benefited the natives and raised them up; western critics of colonialism, they argued, were merely “fashionable” dupes who would be responsible for a “genocide” of local whites.

As late as a 1974 article in Mankind Quarterly, Possony was defending race eugenics loon William Shockley’s theories on the inferiority of dark skinned races, which he argued could prove that spending money on welfare was in fact a “waste” since there was no way to improve genetically inferior races. Around the same time, Possony emerged as the earliest and most effective advocate of the “Star Wars” anti-ballistic missile system adopted by President Reagan. The way Possony saw it, the Star Wars weapon was entirely offensive, and would give the United States sufficient first strike capability to win a nuclear war with Russia.

It was this history, and a 1967 New York Times exposé on how the Foreign Policy Research Institute had been covertly funded by the CIA, that led US Senator Fulbright in 1969 to reject Nixon’s nomination of Strausz-Hupe as ambassador to Morocco. Fulbright denounced Strausz-Hupe as a Cold War extremist and a threat to world peace: ''the very epitome of a hard-line, no compromise.” However, he gave in a couple of years later when Nixon named him to the post of ambassador in Sri Lanka.

Today, the Foreign Policy Research Institute proudly honors its founder Strausz-Hupe, and honors his legacy with blacklists of allegedly treasonous journalists and allegedly all-powerful Russian propaganda threatening our freedoms.

This is the world the Washington Post is bringing back to its front pages. And the timing is incredible—as if Bezos’ rag has taken upon itself to soften up the American media before Trump moves in for the kill. And it’s all being done in the name of fighting “fake news” ...and fascism.

Mark Ames is the Co-host of the Radio War Nerd podcast. Read more of his work at eXiledonline.com. He is the author of Going Postal: Rage, Murder, and Rebellion: From Reagan's Workplaces to Clinton's Columbine and Beyond.

_________________
www.lawyerscommitteefor9-11inquiry.org
www.rethink911.org
www.patriotsquestion911.com
www.actorsandartistsfor911truth.org
www.mediafor911truth.org
www.pilotsfor911truth.org
www.mp911truth.org
www.ae911truth.org
www.rl911truth.org
www.stj911.org
www.v911t.org
www.thisweek.org.uk
www.abolishwar.org.uk
www.elementary.org.uk
www.radio4all.net/index.php/contributor/2149
http://utangente.free.fr/2003/media2003.pdf
"The maintenance of secrets acts like a psychic poison which alienates the possessor from the community" Carl Jung
https://37.220.108.147/members/www.bilderberg.org/phpBB2/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Whitehall_Bin_Men
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1779
Location: Westminster, LONDON, SW1A 2HB.

PostPosted: Mon Jul 03, 2017 5:26 pm    Post subject: Reply with quote

Fake news, propaganda and threats to journalism
By Professor Piers Robinson
http://www.spinwatch.org/index.php/issues/propaganda/item/5942-fake-ne ws-propaganda-and-threats-to-journalism

Fake news, propaganda and threats to journalism
Threats to journalism and journalistic autonomy come in many forms. At the most extreme, journalists are directly threatened, intimidated and, all too frequently, harmed by political actors seeking to influence the ‘information environment’.

As a form of coercion, aimed at controlling what journalists write and say, threats and attacks can be understood as a form of propaganda: as a kind of ‘propaganda of the deed’ they function not only to silence individual journalists but also to send an unequivocal message to other journalists.

More common forms of propaganda involve approaches to shaping perceptions and actions through the manipulation of information. Although of a different scale to threats and killings, their effect can also be profoundly damaging to the autonomy of journalists. Understood by some to refer to any form of persuasive communication, most definitions of propaganda throughout the 20th and 21st century have recognised that, at some level, propaganda is a form of persuasion that works via manipulation and subversion of the rational will.

One important way in which propaganda manifests itself, and perhaps the one which is most frequently associated with propagandistic communication, involves some form of deception. Whether through outright lying, omission of important information, distortion or misdirection, propaganda frequently involves manipulation through deceiving people with respect to reality.

For Western publics, the most recent high-profile and well-documented example of this occurred in the run-up to the 2003 invasion of Iraq. During this period, through a combination of distortion and omission, US and UK government information campaigns misled many people into believing there was a clear and imminent threat from Iraqi WMD. As Chilcot, (chair of the Iraq Inquiry) recently noted, Tony Blair went ‘beyond the facts of the case’ in promoting the war against Iraq.

Of course, recently, the issue of deception and manipulation has become a major focal point for debate in the so-called ‘fake news’ crisis. Much of this debate has been driven by concerns from within the liberal centre ground that political crises surrounding the debate in the UK over Brexit, and the election of Trump as US President, have been fuelled by the resort to outright lies by anti-establishment actors utilising alternative media outlets.

At the same time, the term ‘fake news’ has itself become a propaganda meme providing a useful shorthand to discredit information being provided by alternative media, whether truthful or deceptive, and serving to underpin the frequent allegations being levelled at Russia with respect to interference in the US elections and its military actions in Syria. At this point, no evidence has been presented to confirm the allegations being levelled at Russia. Moreover, there has been little sustained mainstream media attention to the content of the DNC (Democratic National Congress) leaks/hack which have fuelled so much of the controversy regarding the US elections and alleged Russian information warfare.

Indeed, these leaked/hacked emails, released by Wikileaks, showed that the DNC actively favoured Clinton over Sanders during the primaries whilst evidence of question fixing with CNN was also revealed. There are no serious challenges to the authenticity of these emails and, as such, they do not appear to be actual examples of fake news. This has not stopped, however, media coverage linking Russia with the leaks and, arguably, conflating all of this with a fake news/propaganda narrative. Moreover, whilst the fake news debate has been overwhelmingly focused on alternative media and external actors (i.e. Russia), little attention has been paid to the use of deception and propaganda by Western governments.

Moving beyond claims and counter-claims regarding fake news, bias and deception, it is also critical to recognise that propaganda involves coordinated actions and activities beyond simply the crafting of manipulative media messages: It also involves the mobilisation of resources and physical actions.

For example, in relation to the current Syrian conflict, US Secretary of State Hilary Clinton authorised the ‘training for more than a thousand (Syrian) activists, students, and independent journalists’ in order to promote her regime change preference in 2012. More prominently, the much-lauded White Helmets Syria Civil Defence entity has been critiqued for its function as a pro-intervention propaganda tool. This group, apparently set up to rescue injured civilians in Syria, and which has been an important source for Western mainstream media outlets, is heavily funded by Western governments and associated only with opposition groups and opposition-held areas.

We are also witnessing a worrying increase in organised attempts to silence dissenting voices here in the West. For example, the apparently self-styled Propornot entity now provides a list of news sites which it claims to be distributing Russian propaganda, whilst Professorwatch blacklists US professors accused (anonymously) for alleged liberal bias and ‘anti-American values’.

It is likely that these, and similar activities, are contributing to a significant restriction of freedom of expression here in the West, as well as across non-liberal democratic states, and are inhibiting news media from performing their expected roles as watchdogs and truth seekers. Indeed, as has recently been argued by Louis Allday, individuals challenging official claims regarding Syria have frequently been met with tirades of abuse whilst former British Ambassador to Syria Peter Ford and mainstream commentator Peter Hitchens have recently both stated that Western publics are being profoundly misled with regard to the reality of the situation in Syria.

We must now seriously entertain the possibility that the war in Syria has involved similar, if not greater, levels of manipulation and propaganda than that which occurred in the case of the 2003 Iraq War: In a nutshell, it appears increasingly likely that a Western-backed regime-change operation in Syria, which includes the supporting and arming of extremist groups, has been obscured via a propaganda campaign aimed at demonising Assad’s autocratic regime and promoting a simplistic narrative of good vs. evil.

Does it go too far to say there is now a crisis across Western public spheres whereby propaganda and ‘fake news’ emanating from mainstream media and governments has created a situation in which there is ‘major media malfunction’?

There probably is a crisis. Government communications strategies involving deceptive combinations of exaggeration and omission, as well as probably occasional outright lies, and the organisation of entities whose objective it is to shape the information environment, including via the intimidation of dissent and free thought, mean that journalistic autonomy and freedom are under severe threat.

When a country can be invaded based upon spurious and bogus claims regarding weapons of mass destruction whilst a second subjected to a five-year-long regime-change war based upon, it seems likely, propaganda and lies, all within the space of 10 years, there are signs that something is seriously wrong. The means are less brutal than those instances of threat and violence usually seen outside the West. But they are, nonetheless, effective. Before casting stones, the West needs to get its own house in order.

Professor Piers Robinson is chair in politics, society and political journalism at the the University of Sheffield.

_________________
--
'Suppression of truth, human spirit and the holy chord of justice never works long-term. Something the suppressors never get.' David Southwell
http://aangirfan.blogspot.com
http://aanirfan.blogspot.com
Martin Van Creveld: Let me quote General Moshe Dayan: "Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother."
Martin Van Creveld: I'll quote Henry Kissinger: "In campaigns like this the antiterror forces lose, because they don't win, and the rebels win by not losing."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
outsider
Trustworthy Freedom Fighter
Trustworthy Freedom Fighter


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 5527
Location: East London

PostPosted: Tue Jul 04, 2017 2:23 am    Post subject: Reply with quote

Vault 7: CIA Hacking Tools Revealed
https://wikileaks.org/ciav7p1/


'....UMBRAGE
The CIA's hand crafted hacking techniques pose a problem for the agency. Each technique it has created forms a "fingerprint" that can be used by forensic investigators to attribute multiple different attacks to the same entity.

This is analogous to finding the same distinctive knife wound on multiple separate murder victims. The unique wounding style creates suspicion that a single murderer is responsible. As soon one murder in the set is solved then the other murders also find likely attribution.

The CIA's Remote Devices Branch's UMBRAGE group collects and maintains a substantial library of attack techniques 'stolen' from malware produced in other states including the Russian Federation.

With UMBRAGE and related projects the CIA cannot only increase its total number of attack types but also misdirect attribution by leaving behind the "fingerprints" of the groups that the attack techniques were stolen from.


UMBRAGE components cover keyloggers, password collection, webcam capture, data destruction, persistence, privilege escalation, stealth, anti-virus (PSP) avoidance and survey techniques......'

_________________
'And he (the devil) said to him: To thee will I give all this power, and the glory of them; for to me they are delivered, and to whom I will, I give them'. Luke IV 5-7.
Back to top
View user's profile Send private message
Whitehall_Bin_Men
Validated Poster
Validated Poster


Joined: 13 Jan 2007
Posts: 1779
Location: Westminster, LONDON, SW1A 2HB.

PostPosted: Tue Aug 22, 2017 10:15 am    Post subject: Reply with quote

Ten basic forms of fake news used by major media

by Jon Rappoport - June 28, 2017
https://jonrappoport.wordpress.com/2017/06/28/ten-basic-forms-of-fake- news-used-by-major-media-2/

The basic purpose of these ten forms: the presentation of a false picture of reality.

You could find more forms, or divide these ten into sub-categories.

The ten basic forms are:

* Direct lying about matters of fact. (This sometimes includes doubling down on lies already told, or telling a bigger lie after the first one.)

* Leaving out vital information.

* Limited hangout. (This is an admission of a crime or a mistake, which only partially reveals the whole truth. The idea is that by admitting a fraction of what really happened and burying the biggest revelations, people will be satisfied and go away, and the story will never be covered again.)

* Shutting down the truth after publishing it—includes failing to follow up and investigate a story more deeply.

* Not connecting dots between important pieces of data.

* Censoring the truth, wherever it is found (or calling it “fake news”).

* Using biased “experts” to present slanted or false “facts.”

* Repeating a false story many times—this includes the echo-chamber effect, in which a number of outlets “bounce” the false story among themselves.

* Claiming a reasonable and true consensus exists, when it doesn’t, when there are many important dissenters, who are shut out from offering their analysis.

* Employing a panoply of effects (reputation of the media outlet, voice quality of the anchor, acting skills, dry mechanical language, studio lighting, overlay of electronic transmissions, etc.) to create an impression of elevated authority which is beyond challenge.

These are all traditional forms and methods.

Here’s an example of a big story that deployed all ten forms of fake news: the Swine Flu pandemic of 2009.

In the spring of 2009, the World Health Organization (elevated authority whose pronouncements are beyond challenge) announced that Swine Flu was a level-6 pandemic—its highest category of “danger.” In fact, there were only 20 confirmed cases at the time (direct lying about “danger”). And W.H.O. quietly changed the definition of “level-6” so widespread death and damage were no longer required (another aspect of direct lying).

The story was, of course, picked up by major media outlets all over the world (echo chamber effect, fake consensus, never connected dots re W.H.O. lies), and quite soon, Swine Flu case numbers rose into the thousands (direct lying, as we’ll soon see).

Medical experts were brought in to bolster the claims of danger (biased experts; important dissenters never given space to comment).

In the early fall of 2009, Sharyl Attkisson, then a star investigative reporter for CBS News, published a story on the CBS News website. She indicated that the CDC had secretly stopped counting the number of Swine Flu cases in America. No other major news outlet reported this fact (omitting vital information).

Attkisson discovered the reason the CDC had stopped counting: the overwhelming number of blood samples taken from the most likely Swine Flu patients were coming back from labs with: no trace of Swine Flu or any other kind of flu. Therefore, a gigantic hoax was revealed. The pandemic was a dud, a fake.

Despite Attkisson’s efforts, CBS never followed up on her story (shutting down the truth after exposing it). Never probed the lying by the CDC (failure to connect dots). In a sense, CBS turned Attkisson’s story into a limited hangout—a further investigation would have uncovered acres of criminal behavior by both the CDC and the World Health Organization, to say nothing of the governments and media outlets that supported these lying agencies. The mainstream press essentially censored Attkisson’s revelations.

Then, about three weeks after CBS published Attkisson’s story, WebMD published a piece in which the CDC claimed that its own (lying) estimate of 10,000 or so cases of Swine Flu in the US was a gross understatement. Truly, there were 22 MILLION cases of Swine Flu in the US (doubling-down on lying).

And that was that.

And these mainstream sources are currently shouting and bloviating about independent media spreading fake news. I guess you could call that number 11: accusing their opponents of committing the crimes they are, in fact, committing.


(To read about Jon’s mega-collection, The Matrix Revealed, click here.)

Jon Rappoport

The author of three explosive collections, THE MATRIX REVEALED, EXIT FROM THE MATRIX, and POWER OUTSIDE THE MATRIX, Jon was a candidate for a US Congressional seat in the 29th District of California. He maintains a consulting practice for private clients, the purpose of which is the expansion of personal creative power. Nominated for a Pulitzer Prize, he has worked as an investigative reporter for 30 years, writing articles on politics, medicine, and health for CBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern, and other newspapers and magazines in the US and Europe. Jon has delivered lectures and seminars on global politics, health, logic, and creative power to audiences around the world. You can sign up for his free NoMoreFakeNews emails here or his free OutsideTheRealityMachine emails here.

Categories: Press Fraud
Leave a Comment
Jon Rappoport's Blog

Blog at WordPress.com.
Back to top

_________________
--
'Suppression of truth, human spirit and the holy chord of justice never works long-term. Something the suppressors never get.' David Southwell
http://aangirfan.blogspot.com
http://aanirfan.blogspot.com
Martin Van Creveld: Let me quote General Moshe Dayan: "Israel must be like a mad dog, too dangerous to bother."
Martin Van Creveld: I'll quote Henry Kissinger: "In campaigns like this the antiterror forces lose, because they don't win, and the rebels win by not losing."
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    9/11, 7/7 & the War on Freedom Forum Index -> The Bigger Picture All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group